Loading Events

Evan Bogerd brengt een ode aan Max Reger in de Amsterdamse Westerkerk
Een onderdompeling in de wondere wereld van Max Reger

Op 19 maart 1873 werd Max Reger geboren in het Duitse plaatsje Brand. Hij liet een uitmuntend oeuvre na voor het orgel. Daar wordt in de Westerkerk te Amsterdam op 18 maart, net geen 150 jaar later, bij stil gestaan. Evan Bogerd verzorgt dan een integrale uitvoering van zijn Opus 52 op het historische Duyschot orgel. De Opus 52 bestaat uit de koraal fantasieën over ‘Alle Menschen müssen sterben’, ‘Wachet auf, ruft uns die Stimme’ en ‘Halleluja! Gott zu loben bleibe meine Seelenfreud’. De koralen worden toegelicht in een uitgebreid begeleidend schrijven. Tevens worden de koralen vooraf gezongen door sopraan Elena van Slogteren. Ter afwisseling klinken liederen van Max Reger in een arrangement voor orgel & sopraan.

Opus 52:
1. Phantasie über den Choral ‘Alle Menschen müssen sterben’
2. Phantasie über den Choral ‘Wachet auf, ruft uns die Stimme’
3. Phantasie über den Choral ‘Halleluja, Gott zu loben bleibe meine Seelenfreud’

Zaterdag 18 maart, 15.00 uur
Kaarten in voorverkoop: €12,50 (tot 16 jaar gratis)
Ticketlink: https://www.eventbrite.nl/e/tickets-themaconcert-150-jaar-max-reger-502891310447
Kaarten aan de deur: €15,- (alleen gepast of pin)

Go to Top